Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je voorbereiden op een klanttevredenheidsonderzoek?

ik moet een klanttevredenheidsonderzoek houden onder nieuwe klanten. Nu vraag ik me eigen af wat ik moet voorbereiden en wat ik vantevoren moet maken (bv) zoals een hoofdvraag waarop mijn onderzoek straks een antwoord ga geven en (bv) een hypothese en (bv) de enquete.
ik hoop hierop antwoord te kunnen krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
701

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt me dat je uitgaat van de opdrachtgever die specifiek van zijn klanten een aantal dingen wil weten.
Vragen over serviceverlening, snelheid van reageren, de kwaliteit van het afhandelen, de wijze van benaderen van de klant, suggesties va de klant voor het bedrijf. Met wat creativiteit en een onderzoek naar de missie en vise van het bedrijf moet het lukken om iets samen te stellen. Niet te veel vragen want dat word te langdradig voor klant.
Het probleem van een hypothese is dat het suggestiviteit van de vraag kan beinvloeden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2 zaken die heel belangrijk zijn bij een KTO, het belang vragen van zaken waarover je de tevredenheid vraagt en de waarom vraag (waarom is men ergens over tevreden of ontevreden). Als je dat niet weet kun je er nog niets aan veranderen, of moet je gissen. (lees evt. ook over de NPS score en 'de ultieme vraag'.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding