Kan een bedrijf of instantie boven de adressering van een brief markant de tekst: 'Betalingsherinnering' plaatsen?

Het onderwerp van het schrijven wordt dus al in de adressering geplaatst. Kan of mag dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan en mag gewoon. Je kunt ook een briefkaart sturen, dan is de gehele inhoud duidelijk leesbaar voor iedereen.

Maar het is niet netjes, dat ben ik met je eens.

Als het gaat om je gevoel van privacy (bescherming) dan is het terecht dat je dit niet leuk vindt, iedereen kan lezen dat je een brief ontvangt die een betalingsherinnering is.

Maar er zijn ook incassobureaus die brieven sturen. En groot op de envelop staat dan 'incassobureau x'. Is hetzelfde, maar dan op andere manier. En zo zijn er nog wel andere bedrijven die op deze wijze al blijk geven van de inhoud... (wie kent er niet de blauwe envelop?).

Ja, het kan dus, maar het is niet netjes. En het heeft de bedoeling om er extra druk op te zetten, want de afzender weet dat je het niet leuk vindt dus zal je wel snel betalen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan en ja dat mag...

Het kwetsen wordt enerzijds steeds meer gestraft en aan de andere kant wordt het steeds gewoner en normaler om gekwetst te worden door zulke zaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat.
Het is vrij normaal om dat te doen, het bedrijf waar ik werk krijgt dagelijks een 20 postzakken vol met brieven. waar onder ook rekeningen en aanmaningen, het is alleen maar beter als het al gelijk duidelijk is wat er in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dan ben ik er niet op tegen, het kan iedereen overkomen dat je een keer iets vergeet te betalen.
Het valt wel gelijk op!
Het is niet verboden,maar het is wel in strijd met fatsoensnormen!