Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mogelijkheid om overuren te declareren "verjaren"?

Het blijkt dat ik bepaalde overuren had mogen declareren en kom daar 2 jaar na dato achter. In de arbeidsvw staat dat dat binnen 3 maanden had gemoeten dus ze willen niets uitbetalen. Mogen ze dat weigeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In je nadeel is dat in de arbeidsvoorwaarden staat dat ze binnen 3 maanden dienden te worden gedeclareerd. Maar misschien had deze bepaling wettelijk gezien niet gemogen.

Het zou daarom best kunnen dat je hier toch nog recht op hebt. Het is een loonvordering en de verjaringstermijn daarvoor bedraagt normaal gesproken 5 jaar.

Ik raad je aan eens te informeren bij je vakbond en/of rechtsbijstandverzekering en als je daar geen lid van bent steek je licht eens op bij het juridisch loket (www.juridischloket.nl)of een rechtswinkel
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Ik ga dat doen.

Andere antwoorden (2)

Het staat in de arbeidsvoorwaarden dus je hebt geen poot om op te staan. Normaal is dat de overuren 1 betalingsperiode later er bij zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet in welke branche je werkt en wat er in je cao staat.

Staat er in je cao dat de tot bijv 5 jaar kan vorderen dan is je werkgever verplicht om uit te betalen want de cao staat boven je arbeidscontract,ook al heb je die getekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding