Als je nu 55 bent hoef je maar tot je 65e te werken, klopt dat wel?

Er wordt beweerd dat als je dit jaar 55 bent je met 65 met aow gaat (NOS journaal)
Maar het nieuwe systeem gaat in, in 2020 en dan zijn mensen zoals mijn vader die nu 55 is, pas 64? En dan zou hij dus tot 66 moeten werken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedereen die ná 1955 is geboren moet een jaar langer werken vanaf 2020, en vanaf 2025 gaat de pensioenleeftijd nog een jaar omhoog.

Als jouw vader dus dit jaar 55 is geworden is hij van 1956 en moet hij ook langer werken. Als jouw vader dit jaar 56 wordt is hij uit 1955 en valt hij dus in de oude regeling en hoeft hij niet langer te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duideljk antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelik, NOS zat fout