Ik werk bij een oud-ijzerhandel, lig nu rond de 4,70. Maar ieder bedrijf hanteert zijn eigen prijzen en bedrijven die van particulieren kopen die krijgen ook nog een andere prijs van wat het echt oplevert. Dus je kan rond bellen waar het meest oplevert. Maar het kan ook geel koper zijn. Dat ziet er meestal het zelfde uit als brons en daar kan er ook nog een verschil in zitten bij ons brengt geel 3.20 op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van de legering af. Als je wilt weten wat je ervoor kunt krijgen moet je even contact opnemen met een schroothandelaar.
De opbrengst per kilo is ongeveer 5 euro, de marktwaarde van een object van brons is vaak vele malen hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op http://www.tijd.be/grondstoffen/secundaire_grondstoffen/
staat een overzicht voor non-ferroschroot (EUR/100 kg, geleverd werf, indicatieve min-en max-prijzen)

brons valt onder non-ferroschroot, en staat momenteel op 400 EUR/100 kg, ofwel 4 euro per kilo.