Ben je verplicht om je nieuwe pinpas te gebruiken? Ik heb een pas van Fortisbank en dat is nu Abnamro geworden en ik heb een nieuwe pas gekregen...

...en mijn oude doet het nog gewoon totdat ik de nieuwe heb geactiveerd. Maar uit nostalgisch oogpunt wil ik mijn Fortispas blijven gebruiken. Kan ik die gewoon blijven gebruiken en de nieuwe laten voor wat het is of kan dat helemaal niet?

13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je nostalgische gevoelens heel goed. Tot vorig jaar zat ik ook bij Fortis met hun frisse logo en met mijn blauwe pas. Dat spinaziegroen van abn amro vind ik spuuglelijk! En dat overnamegedoe... Fortis, Santader en Scotland gingen abn amro overnemen om in drieen te splitsen. Is dus faliekant mislukt en als straf zitten we nu met spinaziegroen opgescheept. Ik was dat vijandige overnamegeweld dan ook helemaal zat en heb opgezegd. Nu zit ik bij de ASN bank. Die bank is ideëel en ik krijg ook nog eens 1 % rente!
Snuffel
13 jaar geleden
Ik zat zelf te denken aan Triodosbank. Ik zou ook graag overstappen naar een bank met idealen. Is dat veel gedoe, dat overstappen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kost een beetje tijd ja, maar het gaf mij een erg tevreden gevoel. En gelukkig bestaat er zoiets als een overstapservice. Belachelijk dat je niet gewoon je eigen rekeningnummer kunt meenemen zoals het wel met een telefoonnummer kan. Goed, stap 1: informeer bij je huidige bank of en wanneer je je rekening kunt opheffen (ik had als complicatie nog wat slapende aandelen die ik moest verkopen met verlies want ik ging naar een ideële bank...) 2. nieuwe rekening openen (kan via internet) 3. oude rekening opzeggen. Je kunt stap 1 ook overslaan en net als ik met mijn domme kop een poosje 2 rekeningen hebben... Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, en als laatste de overstapservice aanvragen en de automatische of periodieke overboekingen van jou richting een ander zelf wijzigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overstappen moet in principe vrij makkelijk gaan. Bedenk wel dat je eventuele kredieten en dergelijke ook direct zult moeten aflossen, en bedenk dat je dingen als verzekeringen die je bij de oude bank had lopen, ook opnieuw zult moeten afsluiten.

Het beste antwoord

De ABN-Amro stuurde me ruim een jaar geleden ook een nieuwe pas; nooit gebruikt en mijn oude werkt nog prima. Ik zou zeggen, gewoon de oude gebruiken. Ik denk dat die het zo lang blijft doen als de datum die er op staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb laatst toch met de oude pas van mijn zoontje staan te kijken, want die deed het ineens niet meer.
Begrijp sowieso niet waarom een kind van 12 ineens een nieuwe pas moet krijgen.
Maar op een gegeven moment doet de oude het dus niet meer, dit was ook van de ABN amro bank.
Neem even contact op met de bank, over hoelang je de oude pas nog kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou een kind van 12 de uitzondering moeten zijn die géén nieuwe pas krijgt? Hij is toch gewoon een klant met een bankrekening, ongeacht zijn leeftijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een kind van 12 zijn pas nog nauwelijks gebruikt, kan ook niet want je kan er alleen mee pinnen bij een bankautomaat van de bank waarbij je een rekening hebt.
Verder nergens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus? Dan is hij nog steeds gewoon een klant, die dus een nieuwe pas krijgt als zijn oude verlopen is of als er een grote pasomruilactie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heb je wel gelijk, maar vind het zo onnodig om een nieuwe pas te krijgen als de oude nog helemaal niet versleten is, zie daar het nut niet van. Hij had een nog nooit gebruikte pas, waarom moet zoiets vernieuwd worden?
Snuffel
13 jaar geleden
Ik vind het ook milieuvervuilend. Al die ouwe passen bij het afval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De milieubelasting valt wel mee hoor, want je gaat toch naar een ideële bank, haha!