hoe wordt je wijs uit alle energie levreanciers aanbiedingen en verglijkingssites?

verschillende vergelijkingssites geven verschillende resultaten. Zoek natuurlijk de goedkoopste aanbieder (in Maastricht)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Hoeveel je betaalt, hangt af van je verbruik en van je woonadres. Je moet dus bij verschillende vergelijkingssites dezelfde gegevens invoeren om betrouwbare resultaten te krijgen.

Maar ook dan krijg je verschillende uitkomsten. Dat komt doordat sommige aanbieders met de ene vergelijkingssite wel een overeenkomst hebben, en met de andere niet.

Als je je via vergelijkingssite A bij een bepaalde leverancier aanmeldt als klant, kan het zijn dat je korting krijgt, of een welkomstbonus. Als je je via vergelijkingssite B aanmeldt bij diezelfde leverancier, kan het zijn dat je die korting of die welkomstbonus niet krijgt, omdat die leverancier geen overeenkomst heeft afgesloten met site B.

Dit verklaart de verschillen die je ziet.

--

Conclusie: vul je gegevens (adres en verbruik) in op verschillende sites. Kijk bij elke site wie het goedkoopste is, en meld je dan ook via die site aan - anders loop je je korting mis.

Toegevoegd na 1 minuut:

Kijk ook of je wel klant wilt zijn bij de goedkoopste aanbieder. Als degene die bovenaan staat jou niet bevalt, of als je er geen vertrouwen in hebt, kies dan liever de nummer twee. Dat scheelt meestal maar 10 of 20 euro per jaar; daarvoor in ruil krijg jij een leverancier waar je ook klant *wilt* zijn en waar je vertrouwen in hebt. Dat is die kleine meerprijs wel waard, vind ik zelf.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is net het punt, met dezelfde gegevens krijgt hij op verschillende vergelijkingssites verschillende resultaten.
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies daarom leg ik uit *waarom* dat zo is.
Kijk op de energieaanbieders wat hun eenheidsprijzen zijn. En reken dan je jaarprijs uit. Dan weet je wie de goedkoopste is, gebruik maken van de normale prijzen.

Soms zijn er acties in de vorm van 3 maanden gratis of 100 euro welkomstpremie.

Laat je door deze acties niet leiden. Meestal verbergen ze een duurder tarief.

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk ook op http://www.energieleveranciers.nl/ en consumentenbond voor de waardering van de leverancier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat welkomstpremies van de favoriete leveranciers soms in debrekeing wel meegerekend worden en die van andere leveranciers niet.
Je moet ook kijken naar de kosten ook na een jaar als de introductiekorting niet meer van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Inderdaad. Of, zoals ik doe, elk jaar overstappen. Dan krijg je van de nieuwe aanbieder een nieuwe introductiekorting. Het is niet zo gek veel werk, en je verdient er genoeg mee om dat de moeite waard te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank, ook voor een +
Over het algemeen zijn juist de leveranciers die het meeste geld uitgeven aan reclame, welkomstbonussen en goedkope tarieven om bovenin een energievergelijker te komen juist vaak het duurst met hun variabele tarieven. En dit is ook logisch, hoe meer je toelegt als energieleverancier om een klant binnen te halen hoe meer je in een later stadium zal moeten terugverdienen. Ze zijn niet gek!

Sterker nog, de mensen die daar intrappen financieren na automatische verlenging ook nog de welkomstbonus e.d. voor mensen die weer wel op tijd overstappen naar een nieuwe aanbieder met nieuwe welkomstbonus. In de laatste onderzoeken zijn dit er echter maar 3 op de 10 die weer op tijd wegzijn.

Dus uitgaande van dat gegeven zijn de mensen die via een vergelijkingssite overstappen op zo'n nep aanbieding in 7 van de 10 gevallen nog meer kwijt dan dat ze gewoon een fatsoenlijke aanbieder kiezen die het gewoon wel "eerlijk" doet, op langere termijn ben je dan toch beter af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Je kunt ook zorgen dat je tot die drie van de tien behoort die wel op tijd overstappen. Ik stap al een paar jaar elk jaar over. Zo ook nu. Bij mijn nieuwe leverancier betaal ik € 150 meer dan bij mijn huidige leverancier, omdat de tarieven hoger liggen. Daar staat tegenover dat ik € 400 welkomstbonus krijg. Dus € 250 winst. Wel zorgen dat ik volgend jaar opnieuw overstap. Maar da's een kleine moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad waar, houdt dan wel goed je tarieven in de gaten. NL energie schroeft ze gewoon gedurende het eerste jaar op waardoor je in het eerste jaar al de ... bent. Misschien denk ik wel te ver door hoor, maar je houdt zo wel de oneerlijke manier van handelen in stand voor persoonlijk gewin. Dit is niet goed voor de markt en niet goed voor de mensen die opdraaien voor jou bonus. Ik ben meer voor de eerlijke situatie waarbij mijn leverancier mij een eerlijke prijs biedt, een goede service en dat de leverancier er ook nog wat aan verdiend. Dit is duurzaam en geeft mij rust.