Wat is slimmer bankgarantie te nemen ? of naar de notaris om je geld ff veilig weg te zetten na oplevering?

We zitten met een dilemma bankgarantie of bij de notaris onze geld ff te stallen tot naar de oplevering!
ivb vooruit betalen niet slim is ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Waar wordt het geld uiteindelijk voor besteed? Voor een huis of een andere aankoop.
Voor een huis:
Dan is het maar tijdelijk en is het makkelijk om het te stallen bij de notaris die de transactie uitvoert. Je krijgt bij de notaris ook nog een beetje rente.

Een bankgarantie heb je niet nodig als het jouw geld betreft (niet duidelijk in je vraag).

Je kunt ook een internetspaarrekening openen en je geld tijdelijk op die rekening zetten. Hoogste rente denk ik 2,7%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De banken vragen (vaak grof) geld voor een verlenen van 'n bankgarantie. Als je het op een z.g. derdenrekening bij de 'passerende' notaris parkeert, kost het doorgaans niets....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een bankgarantie zitten tegenwoordig veel haken en ogen. Als jij draagkrachtig genoeg bent, zou ik liever mijn geld stallen bij de notaris en daarvoor de wettelijke vergoeding ontvangen. Is een stuk goedkoper en ipv dat jullie afhankelijk zijn, zijn zij nu afhankelijk van jou. Lijkt mij stuk comfortabeler en kost minder