Wie betaalt de kosten die vallen onder de basiszorg? Overheid of zorgverzekeraar?

Denk als voorbeeld aan een machtiging voor taxi vervoer bv. Of een chronische indicatie voor fysio.

3 weken geleden
2.3K
ronron1212
3 weken geleden
Daar is de zorgverzekering verantwoordelijk voor
tinus1969
3 weken geleden
Daar is niet altijd één antwoord op. Chronische fysio wordt vziw door de zorgverzekeraar betaald, maar taxivervoer hangt af van doel/reden - vaak is het de gemeente ihkv de WMO.
Gouranga
3 weken geleden
Taxi naar revalodatie / dagbehandeling groep specialistische doelgroep
tinus1969
3 weken geleden
Klinkt als grensgeval, kan zowel verzekeraar als gemeente zijn. Gaat het om jouzelf?
jc54
3 weken geleden
Kijk op de site van je zorgverzekeraar. Daar staat welke taxikosten vergoed worden. Vaak moet je per jaar wel een gedeelte zelf bijbetalen.
Mochten het taxikosten zijn die de zorgverzekeraar niet vergoed, dan kun je nog bij de gemeente aankloppen.
ronron1212
3 weken geleden
Alle zorgkosten worden betaald door de afdracht van alle Nederlanders aan premies en extra bijdrage de rest komt uit de belastingen de zorgkosten in Nederland belopen bijna 110 miljard per jaar.

Geef als eerste antwoord