In principe niet. Maar soms wel.

Een opstalverzekering of inboedelverzekering dekt geen schade aan zaken die hier niet bij horen.
Opstalverzekering dekt onroerend goed (een schuurtje is doorgaans wel verzekerd)
Dus de schade aan je huis en schuur.

Inboedelverzekering dekt "meestal"alleen dat wat daadwerkelijk binnenhuis staat.
Dus over het algmeen niet aan tuinmeubels die je binnen had kunnen zetten of vast had kunnen zetten.
Stonden ze wel binnen?
Maar vaak zal de verzekeraar de schade wel vergoeden aangezien storm (bij windkracht 7), windhozen en hagelbuien niet als ramp worden gezien. Mocht uw verzekeraar twijfelen of er sprake is van bijvoorbeeld een storm, dan zal de verzekeraar gegevens opvragen bij het KNMI.
Jij zult dus wel in eerste instantie moeten dat het echt storm was, op die tijd dat jouw meubels beschadigden.
Meteen verzekeraar bellen en niets veranderen aan de situatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw vraag kan niet zo direct worden beantwoordt.
De verzekeringspolissen zijn bepalend voor de uitkeringsvoorwaarden bij schades.
In grote lijnen zijn er veel overeenkomsten in de polisvoorwaarden, maar er zijn ook wel verschillen.

Als je tuinmeubels in je tuin hebt staan, zijn die meestal meeverzekerd op de inboedelverzekering. Dus als ze worden gestolen, krijg je ze vaak vergoed. Sommige verzekeraars hebben een aparte tuinverzekering, die je apart kunt afsluiten bij de inboedelverzekering. Met die extra dekking zijn jouw tuinmeubels ook verzekerd tegen diefstal. Ook stormschade aan tuinmeubelen is meestal verzekerd.

Let op: Meestal! Want uiteindelijk is elke verzekeringsdekking afhankelijk van de grillen (polisvoorwaarden) van de verzekeraar.

Niet alleen de tuinmeubelen, maar ook wasgoed dat je buiten hebt hangen, tuingereedschap en vlaggenstokken kunnen onder de dekking van de inboedelverzekering vallen.
Voor een antwoord bij schade dien je je polis te raadplegen, voor een antwoord bij het zoeken van een toepasselijke verzekering is het een kwestie van navragen en uitzoeken bij diverse verzekeraars.
Maar bij sites als Radar en Kassa kan je al veel info en ervaring vinden van andere verzekerden (niet zelden schade-ervaringsdeskundigen).