Is de volgende situatie verzekerd? Ik ging met mijn broertje voetballen in de achtertuin. De bal kwam door de ruit van de deur van de schuur.

Wordt deze ruit vergoed?

Toegevoegd na 19 minuten:
Moet ik dan denken aan een glasverzekering met aanvullende dekking?

Toegevoegd na 5 dagen:
We zijn verzekerd bij Interpolis en het is gelukkig verzekerd. Ik weet alleen niet precies op welke verzekering, omdat ik niet gebeld heb naar Interpolis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt aan de verzekering die is afgesloten. Als het jullie eigen schuur is en je ouders zijn slechts WA verzekerd, wordt het voor jou en jebroertje ge portemonnee trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verzekerden Doorgaans biedt de verzekeraar de keuze uit een alleenstaande- of gezinsdekking. De kring van verzekerden is afhankelijk van de gekozen dekking.
Bij de alleenstaandendekking zijn de volgende personen verzekerd:
De verzekeringnemer;
Logés, voor zover deze zelf niet verzekerd zijn;
Huispersoneel, voor zover de aansprakelijkheid direct verband houdt met de werkzaamheden.
Bij de gezinsdekking zijn, naast de bij de alleenstaandendekking genoemde personen, verzekerd:
Echtgenoot/ echtgenote / geregistreerd partner;
De met hem/haar in gezinsverband samenwonende personen, alsmede
Hun minderjarige kinderen;
Hun meerderjarige, ongehuwde kinderen, inwonend of voor studie uitwonend.
Inwonende (groot- schoon-)ouders, bloed- en aanverwanten.

Andere antwoorden (2)

Dit soort gevallen was laatst bij Kassa besproken.
Wanneer je gaat voetballen op een plek en er is een schuur met raam bij, dan kan je er van uit gaan dat dit een risico factor is en dus een kapot raam niet verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat het de ruit is van jezelf (of je ouders) die is gesneuveld.

Indien je een glasverzekering hebt afgesloten zal de schade vergoed worden. Is er geen glasverzekering, dan is er ook geen dekking.