Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk bij de lokale supermarkt, ik ben 18. Kan ik in de ziekte wet?

Ik weet niet precies wat voor contract ik heb. Maar ik heb mijn enkel nu zwaar gekneusd. Ik had vandaag moeten werken, maar kan ik ook in de ziekte wet komen? (ik ga ook naar school, het dus geen vaste baan o.i.d.)

Toegevoegd na 35 seconden:
Ik heb dus niet gewerkt vanavond vanwege m'n enkel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
912

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je een contract hebt bij een werkgever, kun je je ziekmelden als dat nodig is. Op dat moment kom je in de ziektewet, deze kan een dag duren maar ook enkele maanden of langer. De ziektewet houdt in dat je gewoon doorbetaald krijgt als je ziek bent. Behalve als je een 0-uren contract hebt of werkt op oproepbasis/invalwerk.
Als je een contract hebt van 1 of meerdere uren per maand, behoor je de ziektedagen uitbetaald te krijgen.
Je meld je dus ziek, dat mag en kan gewoon als je niet kunt werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat je wel graag wilt werken. Je zou in dat geval ook kunnen overleggen met je werkgever of aangepast werk een mogelijkheid is(kassa?) je gaat immers ook naar school. Mocht dat niet gaan, kun je altijd in overleg met je werkgever jezelf ziekmelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding