Kan ik mijn Menzis verz. voor dochter van 11 wijzigen?Is al 1 mnd aan de beugel, hoop op vergoedingen, ? Zij had nog geen tandverz. Veel ?

Lees dingen over 1 jaar wachttijd, vooraf toestemming van verz. overleggen? Heb ik te snel gehandeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dochter naar de orthodontist is verwezen door de tandarts, heb je grote kans dat dit nog wel gaat lukken: per 1 januari kun je je verzekering upgraden naar een aanvullende tandartsverzekering die wél orthodontie onder de 18 vergoedt.

Dat gaat meestal om een maximumbedrag voor de hele verzekeringsduur, dus of je die verzekering nou eerder of later afsluit, maakt voor de verzekeraar niets uit. Best kans dat je dan bij Menzis nog steeds kunt claimen tot dat maximum.

Je kunt het beste even bellen met Menzis om te vragen of dit te regelen valt. Wat dat betreft zit je in een goede periode: dit is de tijd dat je kunt overstappen van de ene naar de andere zorgverzekeraar, en Menzis zal vast niet graag je hele gezin kwijtraken als klant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb gebeld met Menzis, heb een tandartsverz. 2 afgesloten en krijg volgend jaar vergoeding, maar ga voor de al gemaakte kosten proberen of ik die ook nog (gedeeltelijk) vergoed krijg. Goeie tip. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Het beste dat je kunt doen is contact opnemen met de klantenservice van Menzis en overleggen:
088 222 40 40 maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur
Ze zeggen er wel bij dat het momenteel druk is (eind van het jaar).
http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Contact.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken zit orthodontische hulp in het pakket van de ouders; meestal tot de leeftijd van 18 jaar. Ik zou je polis eerst maar een nakijken voordat je in paniek raakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandartsbehandelingen zitten inderdaad in het basispakket tot 18 jaar, maar orthodontie nou net niet.
is helemaal afhankelijk van de tandartsverzekering van de ouders je dochter krijgt namelijk dezelfde dekking
orthodontie is vanaf tandverzord 2 gedekt tot een bepaald bedrag

veranderen kan jaarlijks op 1 januari. dus als je zelf moet betalen eerst even afwachten tot de verzekering is geregeld. er wordt niet met terugwerkende kracht uitbetaald