Wordt mijn maand inkomen verlaagd als ik bij mijn zus en haar man ga wonen?

ik onderhandel met mijn zus en haar man om bij hen te gaan wonen, zus zit op de stempel en geeft een maandloon van 300 euro, haar man werkt en geeft een nettoloon van 2550 euro, ik zelf nu nog alleenstaande heb een maandloon van invalide, 2380 euro maandelijks.

Ikhebgeenidee
3 weken geleden
België of Nederland?
ronron1212
3 weken geleden
Wat is de stempel?
Rieneke1
3 weken geleden
@ronron1212 Is vlaams voor bijstand.
bobos
3 weken geleden
ik woon in belgie en de stempel is een werkloos uitkering
KleinDuimpje
3 weken geleden
Zoals ik het lees:
Je ontvangt een bedrag van RIZIV.
De rekenkamer berekent de hoogte van de bedragen.
Jouw gezinssituatie verandert dan van alleenstaande naar samenwonen (jullie gaan de lasten namelijk delen)
Jouw bedrag zal waarschijnlijk minder worden.
(Als je nu 55% ontvangt, kan dit naar 40% gaan).
Wellicht heeft het ook invloed op wat jouw zus ontvangt!
https://www.ccrek.be/sites/default/files/Docs/2023_42_AfstUitkBudgImpact.pdf
KleinDuimpje
3 weken geleden
Dan kom je op ongeveer 1730 euro
KleinDuimpje
3 weken geleden
Rekenkamer moet Rekenhof zijn
Antoni
3 weken geleden
In theorie is een verlaging van het inkomen in deze situatie niet ernstig, omdat de betrokkene kosten gaat delen. Zijn inkomsten worden kleiner, maar zijn uitgaven worden dus ook kleiner. Dit is hoe de wetgever en de uitvoerende instanties redeneren. In de praktijk is het maar helemaal de vraag hoe de betrokkene alles ervaart!

Geef als eerste antwoord