Mag ik met een ziektewetuitkering op vakantie, zo ja hoe lang?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
ronron1212
5 jaar geleden
Als je ziek bent en dat gemeld hebt bij je werkgever dan betaald je werkgever je afwezigheid een ziektewetuitkering heet dat niet. Ben je werkloos en betaald het Uwv je uitkering dan moet je net als normaal toestemming vragen voor vakantie.

Antwoorden (1)

Ja. Dit is wat het UWV erover schrijft:

"Met een Ziektewet-uitkering heeft u geen toestemming van ons nodig als u op vakantie wilt. Geef uw vakantie wel aan ons door via het formulier Wijzigingen doorgeven als u een Ziektewet-uitkering of toeslag van UWV heeft. Vul bij ‘Opmerkingen/aanvullingen’ in wanneer en hoelang u op vakantie bent.
Gaat u naar het buitenland? Dan moet u uw vakantie en uw vakantieadres uiterlijk 2 weken voor uw vertrek aan ons doorgeven .
Blijft u in Nederland? Dan geeft u uw vakantie binnen 48 uur na vertrek aan ons door. Uw vakantieadres doorgeven hoeft dan niet..

Heeft u sollicitatieplicht of afspraken over re-integratieactiviteiten? Overleg uw vakantieplannen dan met uw adviseur werk of uw re-integratiebegeleider. Wij kunnen u maximaal 4 weken per jaar vrijstellen van uw sollicitatieplicht voor vakantie. En uw plannen mogen uw re-integratie niet in de weg staan.

Zorg er altijd voor dat u bereikbaar bent, ook tijdens uw vakantie. Wij kunnen u bijvoorbeeld via een brief uitnodigen voor een gesprek. Zorg er daarom voor dat iemand anders uw post kan lezen. Lukt dat niet, laat ons dan weten dat u uw post tijdelijk niet leest".
Toegevoegd op 03 juli 2018 15:05: bron