Moet ik bijstand terug betalen na 25 jaar?

Ik had 25 jaar geleden kort een bijstandsuitkering. Inmiddels een paar keer verhuisd. Nou kreeg ik onlangs een brief van de gemeente waar ik 25 jaar geleden woonde. Daarin stond dat, zodra mijn moeder overleden is, ik ruim €1600 moet terugbetalen aan die gemeente. Vond ik zo raar! Kan dit kloppen of is dit onterecht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
jc54
7 jaar geleden
Vraag om specificatie.
fisbel
7 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze link:
http://www.advocaten.nl/wanneer-verjaart-een-vordering-de-verjaringstermijn/
ronron1212
7 jaar geleden
Rare brief hoe weet die gemeente dat je moeder gaat overlijden en hoe weten ze dan ook nog dat er geld vrijkomt?
Erna55
7 jaar geleden
Weet je zeker dat het een " gewone bijstandsuitkering " was en geen lening ?
Antoni
7 jaar geleden
Heb je deze brief ontvangen op 1 april? Haalt iemand misschien een 1-april-grap met je uit?

Antwoorden (1)

Als u toentertijd te veel heeft ontvangen wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
@CrazyCasey hoe kom je daarbij?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat het gaat over terug betalen.
ronron1212
7 jaar geleden
Na 25 jaar lijkt me niet. Lees even alle reactie onder de vraag @CrazyCasey