Het nibud geeft hier uitgebreid antwoord op: http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kinderen-en-geld/zakgeld.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik was net mijn amtwoord aan het typen toen u antwoorde!

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dat zo'n 10 tot 15 euro in de maand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad van alles vinden op de site van het NIBUD. Maar het blijft heel lastig om een gemiddelde te noemen. Je kunt namelijk zakgeld heel moeilijk vergelijken: de één moet er alles van betalen, de ander krijgt er nog van alles bij (zoals lidmaatschap sportclub, beltegoed etc) De één moet iets doen voor het zakgeld (auto wassen, kamer opruimen etc) en de ander krijgt het zomaar in het handje. De één krijgt het per week, de ander per maand. De één krijgt kleedgeld erbij, de ander krijgt alle kleren gewoon naast het zakgeld.
Hou rekening met die verschillen en trek je dus niet teveel aan van uitroepen zoals "Ik krijg veel meer!!" of "Wat krijg jij weinig!"