Kan de stufi omgezet worden in een lening?

Stel dat het sociaal leenstelsel toch was ingevoerd of wordt ingevoerd. Is het dan zo dat de studiefinanciering die je nu elke maand automatisch ontvangt omgezet wordt naar een lening? Dus ook al behaal je een diploma dit jaar je betaald het alsnog allemaal terug.
Dit zou betekenen dat sommige studenten dus nu al een enorme schuld hebben opgebouwd.
Kort samengevat bedoel ik dus: Kan het met terugwerkende kracht ingevoerd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen

Antwoorden (1)

Nee. Het wordt vanaf een bepaalde datum ingevoerd.