Ik wil graag sparen bij een bank en dan aangeven pas over 2 jaar aan dat geld te mogen. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (4)

Banken hebben producten zat waar je zaken voor een langere periode kan vast zetten, gewoon even langs gaan en je laten voorlichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan b.v. met een deposito.

Toegevoegd na 1 minuut:
2 jaar = 3,00% rente bij NIBC Direct Bank

Toegevoegd na 6 minuten:
Deposito is het in bewaring geven, en doorgaans wordt daarmee bedoeld: het in bewaring geven van geld aan een bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, kijk eens bij de asn bank. Deze bank staat bekend als een 'groene' bank, die bv microkredieten verleend en véél meer. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan dit. Iedere bank kan dit voor je regelen. Vaak zijn er bij spaarrekeningen met een vaste looptijd wel eisen aan de minimum inleg.
Dit betekent dat de bank dit soort rekeningen alleen opent voor de wat grotere bedragen, bijv vanaf 1000 euro. Ook zijn er beperkingen aan extra stortingen die je later op deze rekening zou willen doen.

Hou er ook rekeningen mee dat, mocht je onverhoopt tóch willen opnemen van deze rekening, je daar waarschijnlijk een boete voor moet betalen.
Op dit moment is de rente voor spaarrekeningen met een vaste looptijd erg laag, het weegt nauwelijks op tegen direct-opneembaar sparen.