Hoe zit het met de wisselkoers Euro - Dollar?

Ik wil graag wat Amerikaanse Dollars bestellen. Via de wisselkoers op internet is 1 euro nu 1,44 dollar. Maar wanneer ik geld wil bestellen via de bank, staat daar een hele andere wisselkoers. Namelijk 1 euro = 1,36 dollar. Da's 8 cent verschil... hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.5K

Het beste antwoord

als je dollars wil kopen betaal je meer.
als je dollars wil verkopen krijg je minder.

Het verschil is de winst voor de bank.

Toegevoegd na 36 seconden:
als je iets koopt via internet dan wordt er afgerekend via de middenkoers.. die zit er tussenin.