Klopt mijn jaaropgave van 2020 ivm inkomstenbelasting?

Hallo,
Iets meer dan vier weken geleden heb ik een jaaropgave van een organisatie gekregen waar ik een dienst voor heb geleverd, maar ik vraag me af of dat zij een fout heeft gemaakt?

In 2019 heb ik van mei tot en met 24 december 2019 een dienst geleverd en deze op januari 2020 uitbetaald gekregen. (ik particulier) ik heb deze dus vorigjaar opgegeven. Bij de belastingdienst, omdat ik niet wist of ik over deze dienst een jaaropgave van de betreffende organisatie zou krijgen. Nu hebben zij mij een jaaropgave gestuurd van 2020 met de geleverde dienst van 2019, omdat zij mij waarschijnlijk in 2020 heeft uitbetaald, maar volgens mij klopt dat niet.

Kan iemand mij een antwoord hierop geven.

Met vriendelijke groet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Volgens mij moet je de inkomsten opgeven waarin ze ook werkelijk betaald worden. Ik krijg een eindejaarsbonus: deze hoort bij 2020 maar krijg ik pas met de salarisbetaling van februari 2021 uitbetaald. Bij de belastingaangifte hoort deze dan bij 2021.
Computoon
3 jaar geleden
Naast het tijdstip van uitbetalen zijn et nog meer genietingsmomenten mogelijk: het tijdstip waarop het loon verrekend wordt, beschikbaar wordt gesteld, rentedragend wordt of vorderbaar én inbaar wordt. Wat het eerste van toepassing is, is bepalend voor het jaar waarin het loon telt als loon. Tijdstip waarop u het loon

Antwoorden (2)

Ik ga ervan uit dat het geen werk in loondienst is geweest maar een incidentele klus. ("Resultaat uit overige werkzaamheden"). Daarvoor hoeft een bedrijf geen jaaropgave uit te reiken maar wel de uitbetaalde bedragen door te geven aan de Belastingdienst.
Je zult de gegevens vermoedelijk zien staan in de vooraf ingevulde aangifte over 2020, het uitbetalingsmoment van de vergoeding.
Computoon
3 jaar geleden
Als u ten onrechte dit loon hebt opgenomen in uw aangifte 2019 kunt u uw aangifte corrigeren. U logt in en klikt op: aangifte wijzigen. Vervolgens haalt u deze inkomsten uit uw aangifte. Enb u verstuurt de aangifte 2019 opnieuw. Er zal een gecorrigeerd aanslag volgen.
fisbel