Is de salaris van de minister president (€189.000 ) netto of bruto?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Dat is bruto
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het salaris (bezoldiging is de juiste term) van de minister-president Rutte is per 1 januari 2016
€ 157.287. Het bedrag is inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering (2017).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het bruto maandsalaris van de Nederlandse minister--president bedraagt € 11.270,20.
Hij krijgt 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3 procent.
Hij heeft recht op een vaste onkostenvergoeding en een aantal andere voorzieningen zoals geregeld in het Voorzieningenbesluit.
De minister-president verdient hetzelfde salaris als een minister.
De bezoldiging of het salaris en de rechtspositie van ministers en staatssecretarissen zijn openbaar en staan in de Wet rechtspositie ministers en staatssecretarissen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006286/2016-01-28

Antwoorden (1)

Salarissen worden altijd bruto vermeld; het netto salaris hangt van allerlei individuele factoren af. Overigens is dat salaris € 157.287 en niet € 189.000. Zie bron.

Toegevoegd na 47 minuten:
Mijn antwoord gaat uit van de Nederlandse situatie. In België verdient premier Charles Michel € 230.000,00 per jaar.