In welk land kun je het beste je geld stallen?

Waar je zo weinig mogelijk belasting betaald.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Belasting betaal je niet in het land waar de rekening loopt, maar in het land waar je woont (en werkt). Het maakt dus niet uit behalve als je de belasting wil ontduiken. Dan moet je een land vinden welke geen verdrag heeft met Nederland.
TurfGraver
7 jaar geleden
Wat MrTomaat zegt. En dus fraude plegen (je vermogen niet opgeven) op je belasting opgave.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Zwitserland of zo. Ben alleen bang dat je je naam grootverdiener op een gegeven moment zult moeten veranderen in belastingontduiker of blauwbetaler.

Antwoorden (2)

Zwitserland is binnen het EU gebied een land waar ze een zogenoemde bankgeheim kennen. Maar let wel op dat dit Belastingontduiking is wat strafbaar is! (Ontwijking daarentegen mag weer wel)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
redhouse
7 jaar geleden
Om belastingontduiking tegen te gaan, heeft Nederland in 2010 een belastingverdrag met Zwitserland gesloten, met als belangrijkste onderdeel de uitwisseling van fiscale informatie. De Nederlandse Belastingdienst kan alle informatie opvragen die zij relevant acht en die betrekking heeft op de periode na 1 maart 2010. Het bankgeheim staat de Belastingdienst bij het opvragen van informatie over zwartspaarders dus niet langer in de weg.
TurfGraver
7 jaar geleden
Sinds 2010 niet meer.
TurfGraver
7 jaar geleden
Ik was net te laat:)
https://informatie.rente.nl/sparen/sparen-in-zwitserland
Het maakt niet uit in welk land je je geld stalt: als je in Nederland woont, moet je in Nederland belasting betalen over je totale vermogen, waar zich dat ook bevindt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je illegaal handelt door belasting te ontduiken, dan steel je van je Nederlandse medeburgers. Als iedereen de belasting zou betalen over zijn spaargeld of vermogen en ook over zijn verdiensten of inkomen dan zouden we individueel minder belasting hoeven te betalen. Zwart werken is egoistisch, a-sociaal en diefstal.