Kan ik de belastingaangifte nog op papier doen?

Is het nog mogelijk de aangifte inkomstenbelasting particulieren over 2016 op papier te doen?

Zo ja: wat zijn de voorwaarden, en hoe zou ik het moeten regelen?

7 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Vraag gewoon een aangifteformulier aan bij de BelastingTelefoon of bij de balie van je belastingkantoor.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nummer belastingtelefoon: 0800 - 0543 (gratis).

Wat de blauwe envelop betreft (misschien ben je hiermee in de war):
Voor het zomerreces 2016 heeft de Tweede Kamer besloten dat de blauwe envelop van de Belastingdienst blijft. U moet daar wel zelf iets voor doen. Kunt u, of wilt u geen digitale post ontvangen van de Belastingdienst, dan moet u dit zelf aangeven. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Helpdesk Digitale Post (0800 – 2358352).
Op dit moment is er geen einddatum bekend voor het niet meer versturen van papieren post.
SimonV
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Plus ! :-) Je was me net voor. :-(
fisbel
7 jaar geleden
Plus, prima antwoord
Cryofiel
7 jaar geleden
Helemaal goed. Ik heb zojuist de Belastingtelefoon gebeld en ze sturen me zo'n heerlijk ouderwets vertrouwd aangifteformulier.