Waarom heb ik geen extra kosten gekregen bij een bestelling uit Amerika?

Ik heb bij de Blizzard store (World of Warcraft) een trui besteld.

Die trui kostte $70 en $8,70 verzendkosten. Ik heb deze maandag besteld en vandaag al ontvangen. Maar er waren geen extra kosten aan verbonden zoals douane en zo.

Ik heb een half jaar geleden een jurkje uit China laten komen. Deze kostte $100 en toen moest ik €32 aan douane betalen.
Hoe zit dat?

7 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet alles wordt opgemerkt door de douane. Wellicht is het verstuurd vanuit Europa.
Ritsuka
7 jaar geleden
de ene keer moet je wel betalen, de andere keer niet. Je hebt nu gewoon geluk gehad dat het door de douane is gekomen zonder problemen.

Antwoorden (2)

Douanekosten zijn er altijd bij invoer uit niet-EU-landen. Het is echter mogelijk dat de leverancier deze betaalt (en doorberekent in de prijs...). Dan zie je ze niet apart.

"1. belastingen bij invoer betalen
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert, aangifte bij de Douane. In de aangifte moeten gegevens opgenomen zijn die voor de Douane van belang zijn, zoals waarde en een omschrijving van de goederen. Als deze gegevens niet bekend zijn kan het post- of koeriersbedrijf dit bij u navragen.
Zijn de kosten die hier onder staan niet door de afzender betaald aan het post- of koeriersbedrijf? Dan brengt het post- of koeriersbedrijf de onderstaande kosten bij u in rekening bij aflevering van het pakket:

    inklaringskosten
    (de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
    afhandelingskosten
    (de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
    de eventueel te betalen belastingen
    (belastingen bij invoer, zoals invoerrecht, btw - omzetbelasting - en accijns) Hoeveel belastingen u bij invoer u moet betalen verschilt per product. (...)"
Computoon
7 jaar geleden
Indien je pakje niet al te groot is, zal deze hoogstwaarschijnlijk niet door de douane dienst belast worden met invoerrechten. Bij bezorging zul je, als zijnde rembours, met de uiteindelijek kosten worden geconfornteerd, eerder niet, je hoeft hier dus niet een melding vooraf (zeker niet vanuit Blizzard) over ontvangen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Het pakje is al bezorgd. Bij die jurk moest ik aan DHL betalen. Van die trui die kwam met FEDEX heb ik niets hoeven betalen.