Word je van je bed gelicht als je belastingschulden heb?

Hoi, een collega van mij heeft altijd haar auto op mijn naam laten staan maar wegens omstandigheden moet die weer op haar naam terug, Zij heeft echter wel belastingschulden en zij vroeg zich af of zij hierdoor van haar bed gelicht kan worden? Door dus de auto op haar naam te zetten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Poet
9 jaar geleden
Tip: jij verkoopt de auto (die staat immers op jouw naam) en gefet het geld aan haar (het is immers haar auto). Dat doe je contant zodat het helemaal aan haar is wat ze ermee doet en of ze de belastingdienst informeert.
Vervolgens gaat ze autodelen via een deelsite. Dan heb je geen vaste lasten of reparatiekosten en niemand kan haar auto weghalen.
Er zijn auto's die je van andere mensen leent en auto's die van het bedrijf zijn maar die verspreid door het land op hun eigen parkeerplek staan:
www.mywheels.nl
www.snappcar.nl

Het beste antwoord

Dat is absoluut niet waar

De belastingdienst zal eerst aanmaningen sturen

Daarna dwangbevelen

En daarna volgt een invorderingstraject

Dan proberen ze telefonisch contact te leggen of per brief om tot een regeling te komen of andere oplossing zoeken

Als je daar niet aan meewerkt
Zal er beslag op inkomen volgen

Als je in de tussen tijd aangehouden word met een grote politie controle en de douane/belastingdienst is daar ook aanwezig dan zal je voertuig buiten gebruik worden gesteld als dwangmiddel om te betalen

Ook is het mogelijk dat er beslag op je eigendommen plaatsvind

Maar dat is echt een noodmiddel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, de belasting heeft een traditie om rond de kerst mensen van hun bed te lichten die nog een schuld met de staat te vereffenen hebben... de meesten betalen dan wat sneller omdat ze met de kerst bij de familie willen zijn in plaats van uit te leggen aan diezelfde familie dat zij de kerst hebben gevierd in een cel.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Bij boetes gebeurt dat niet bij belastingschulden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google leert anders Ronron, ze komen inderdaad niet voor een achterstand in de hondenbelasting, maar FIOD komt echt langs....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kon ook niet concreet voor haar vinden of het nou alleen met boetes was of oo met een achterstand/schuld.
ronron1212
9 jaar geleden
j4ck1nth3b0x lees dit
http://www.geld.nl/lenen/service/schuld-belastingdienst en geef anders jou link even
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron1212
Inderdaad Ron. Bij boetes kan het gebeuren dat men van het bed gelicht wordt, maar alleen als de boete nog niet is betaald en er een vervangende straf moet worden uitgezeten. @j4ck1nth3b0x, de FIOD mag best langs komen als er een vervangende straf moet worden uitgezeten, zolang ze maar buiten blijven.
De FIOD is een opsporingsdienst. Alleen met een doorzoekingsbevel kunnen de AOA's van de FIOD ongevraagd naar binnen.