Heb ik wel of geen recht op huurtoeslag?

Ik ontvang al vanaf m'n 23e huursubsidie. Ik betaal 699 huur en verdien vrijwel niks. Maar ineens werd m'n huursubsidie stop gezet omdat ze zeiden dat ik samenwoonde met m'n onderbuurman. We hebben wel hetzelfde huisnummer, maar ieder een eigen studio (met eigen riool, fornuis). Ik heb dus bezwaar ingediend. Maar nu heb ik bericht gekregen dat ze nog langer erover willen nadenken. Nu word ik toch wel een beetje bang... Heb ik nou wel of geen recht op huurtoeslag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Geen eigen deur is geen recht op huursubsidie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh dat had ik even gemist maar zie wel dat de huurgrens 699.48 is dus misschien huur je voor net teveel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij ligt de grens voor huursubsidie op 691,-- euro huur. Dat zou betekenen dat je 8 euro teveel huur betaalt. Als je op de site van de belastingdienst kijkt kun je otscies de voorwaarden lezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
grens is 699,48.
Je hoeft geen eigen huisnummer te hebben. Het is voldoende om een zelfvoorzienende woonruimte te gebruiken. Dat betekent een afsluitbare deur, eigen sanitair (toilet, douche) en kookgelegenheid. Een studio voldoet daar vaak aan. Is het minder dan dat (gedeelde douche bijvoorbeeld) dan is het kamerbewoning. Je huurprijs kan wel een ding zijn maar als het argument samenwonen was dan speelt dit blijkbaar niet.