moet ik btw afdragen als ik diensten lever aan de NAVO?

Toegevoegd na 16 minuten:
Volgens de factureringsregels van de NAVO mag ik geen BTW in rekening brengen. Deze organisatie is immers vrijgesteld van BTW (dus 0%).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Je kan slechts afdragen wat je in rekening gebracht hebt. Als je geen BTW in rekening brengt bij een klant, er zijn er meer die zonder BTW werken, hoef je deze ook niet af te dragen. Ondernemers "innen" de BTW bij hun klant voor de overheid en geven het daarna af. Het is een belasting voor de eindgebruiker.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb het even opgezocht. Voor zover ik het kan zien behandel je een NAVO klant als een buitenlandse klant. Je berekent géén BTW, verkoopt dus ex. btw en draagt de BTW ook niet af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat de Navo vrijgesteld is van btw betekend dat ze over hun diensten geen btw hoeven te rekenen. Daarnaast kunnen ze geen btw verrekenen. Het zijn dus eindgebruikers. Jij moet je diensten gewoon inclusief btw factureren en je btw afdragen. Hun vrijstelling heeft niets met jou bedrijfsvoering te maken.
ronron1212
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit slaat dus echt nergens op
Echt als je niet weet hoe het hoort reageer dan alsjeblieft niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Deaal als een stichting is vrij gesteld van btw dat berekend ze zelf geen btw maar ontvangt gewoon rekeningen met btw. Het is me vak dit te weten.
ronron1212
9 jaar geleden
Wijn dankt en een goede aanvulling.
ronron1212
9 jaar geleden
Deaal zou trouwens wel eens van je willen weten hoe jij dan denkt dat het is en hoe je daaraan komt. Roepen is makelijk maar onderbouw even.
ronron1212
9 jaar geleden
Dank Wijn in de tekst staat duidelijk dat er een certificaat moet zijn van het gastland en dat zal dan ook aan de dienstverlener eerst moeten worden overhandig voor zijn administratie om zonder btw te mogen factureren. Dus een kopie van de goedkeuring De lidstaten hebben afgesproken dat deze informatie in beginsel zal worden verstrektin de vorm van een certificaat, dat de vrijgestelde moet aanvragen bij het gastland. Voor iedere aankoop in een andere lidstaat zal een dergelijk certificaat moeten worden aangevraagd. Het gastland kan evenwel toestaan dat een vertegenwoordiging,een organisatie of een NAVO-onderdeel zelfstandig certificaten waarmerkt voor aankopen bestemd voor officieel gebruik. Voor aankopen bestemd voor persoonlijk gebruik is dit niet mogelijk.