Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer je een horloge ter waarde van €800 excl. belasting uit Zwitserland importeert, hoeveel % invoerbelasting moet je dan nog betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je de horloge in zwitserland hebt gekocht, heb je er in zwitserland al btw over betaald. En als het maar één horloge is hoef je m naar mijn weten niet in te voeren, dat geld alleen als je meerdere stuks invoert. Ik heb vaker spullen uit het buitenland gekocht(horloges en telefoons) nooit heb ik er invoerkosten over hoeven te betalen. Je moet alleen niet de indruk geven dat je spullen koopt omnze door te verkopen.

Toegevoegd na 45 minuten:
correctie: Geldt* om ze*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De invoerbelasting is de BTW. Bij de import de aankoopbon laat zien, dan krijg je een formulier om de betaald Zwitserse belasting terug te krijgen. Wel dien je de BTW in de land van import te betalen. Bij 800 euro kan het uitmaken of je 19 of 21 euro dient te betalen. Duitsland is 19 procent en Nederland en België is 21 procent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kortom het maakt uit via welke route je de horloge de EU importeert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding