hoe doe je voor de eerste keer digitaal btw aangifte als startende ondernemer?

Wij hebben sinds kort zonnepanelen en leveren dus stroom aan het energiebedrijf. Om de BTW op de aanschaf en installatie terug te krijgen, heb ik me aangemeld bij de belastingdienst als startende ondernemer. De inlogcode en het wachtwoord zijn inmiddels binnen, maar als ik inlog zie ik niet HOE ik aangifte kan doen (ik kan geen link oid vinden). Als ik de belastingtelefoon bel sta ik heel lang in de wacht, wellicht kan ik hier geholpen worden (webcare team?!). Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Waarom heb je het gedaan je valt onder de kleine ondernemingsregeling en dan krijg je niets.
http://www.milieucentraal.nl/btwzonnepanelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik wil mijn btw van de aanschaf+installatie terugvragen, dus doe ik het. na het eerste jaar vraag ik ontheffing aan op grond van regeling kleine ondernemers. ik volg het stappenplan van de door jou aangegeven site.
ronron1212
9 jaar geleden
Veel moeite voor weinig

Antwoorden (1)

Hallo Marrije,

Wanneer heb je ingeschreven bij de KVK? Wanneer dit halverwege een kwartaal is, krijg je vaak de eerste aangifte op papier toegestuurd. Dus dan kan het inderdaad voorkomen dat je nu nog niks ziet staan, omdat dit pas bij het volgende kwartaal gebeurd.