Ik ga een cursus volgen van 10 dagen die kost 2750 euro excl. btw. Wat krijg ik terug van belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

niks, want het bedrag is excl. btw

als de cursus noodzakelijk is voor je werk
betaald normaal gesproken je baas de cursus

maar voor gewoon zo een cursus te volgen krijg je er niks van terug.

mocht het zijn voor je eigen bedrijf
dan zij je de belasting terug kunnen vragen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de cursuskosten voldoen aan de voorwaarden voor studiekostenaftrek (zie de bron) ktijgt u terug: (cursuskosten – € 250 drempel) x 36,25% als de aftrek plaatsvindt in belastingschijf 1. Als aftrek plaatsvindt in belastingschijf 2 en/of 3 is dit percentage 42%.

Een eventuele vergoeding van de werkgever moet in mindering worden gebracht op de cursuskosten.
fisbel