Mijn verzamelinkomen bestaat uit loon van een bijbaan, stagevergoeding en inkomen uit mijn eigen bedrijf. Tot hoeveel mag ik per jaar bijverdienen?

Tot hoeveel mag ik per jaar bijverdienen zodat ik aan het einde van het jaar belasting kan terug vragen?
Voor de duidelijkheid, ik heb geen studiefinanciering meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
ronron1212
10 jaar geleden
Je hebt een totaal inkomen en daarover betaal je belasting in dit totaal loon zit voor de belasting een deel waarover je geen belasting betaald. Bijverdienen zonder belasting bestaat dus niet.
ronron1212
10 jaar geleden
NicoHard leg evenuit wat je nu zegt
ronron1212
10 jaar geleden
Veel mensen snappen niet dat er niets gratis bij te verdienen valt maar dat het met hun totaal inkomen te maken heeft.
ronron1212
10 jaar geleden
NicoHard klopt ben ik ook met je eens. Maar je kunt ook besluiten niet te antwoorden.

Antwoorden (1)

Je kunt alleen maar belasting terugvragen als die betaald of ingehouden is en er voor het totale inkomen er te veel is ingehouden.

Op je inkomen uit eigen bedrijf (waarvoor een urencriterium geldt) wordt geen belasting ingehouden. Op de bijbaan of stage kun je de loonheffingskorting laten toepassen.

Als je graag de kans op het terugontvangen van belasting zo groot mogelijk wilt laten zijn dan wel de kans op bijbetalen zo klein mogelijk wilt laten zijn, moet je geen loonheffingskorting laten roepassen.

Zoals je waarschijnlijk begrijpt kun je zonder inkomensgegevens en belastinggegevens geen enkele conclusie trekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
"roepassen" moet zijn "toepassen"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Zoals hajete al zegt: zonder inkomensgegevens en ingehouden belasting is er géén goed antwoord op je vraag te geven. Daarom maar een (ficitief) voorbeeld: Stage vergoeding: € 500. Ingehouden belasting: € 100
Biijbaan: € 4000 studenten- en scholierenregeling: ingehouden belasting: € 0
Internetinkomen € 1500 – overige inkomsten / geen belasting hierover betaald. Het resultaat ingevoerd in de Voorlopige Aanslag 2013:
Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen € 143
Reeds ingehouden: € 100 / Te betalen € 43. Deze aanslag zal bij de aangifte nihil worden omdat dit bedrag onder de drempel van € 45 ligt.
N.B: De te betalen belasting is zo weinig omdat er door de kortingen zo'n € 5700 'belastingvrij' is. Zorgverzekeringswet Aanslag: € 84 (5,65% over het internetinkomen)
N.B: Bij een inkomen via een werkgever wordt de ZVW-premie door de werkgever van je bruto inkomen afgehaald en afgedragen.