Ik heb februari 2011 aangifte bij de belasting gedaan voor het jaar 2009 wanneer zou ik dat bedrag kunnen verwachten?

De voorlopige aanslag had ik al in april ontvangen.
De teruggave van 2010 heb ik al in juli ontvangen maar die had ik dan ook op tijd ingediend. Hoe lang mogen ze er maximaal over doen? ik hoorde via via maximaal een jaar omdat ik ook een jaar te laat was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

U heeft de voorlopige aanslag (teruggave) 2009 al in april ontvangen. De definitieve aanslag laat, begrijp ik, even op zich wachten. Dat kan betekenen dat er een extra controle plaatsvindt. Maar ook een goede kans dat de definitieve aanslag op € 0 uitkomt. Formeel heeft de Belastingdienst de tijd tot drie jaar na afloop van het belastingjaar om de aangifte definitief te maken. Dus eind 2013.
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is 3 jaar na 2009 niet eind 2012?
fisbel
12 jaar geleden
Natuurlijk. Want 9 + 3 is nog altijd 20(12)
De teruggave van 2010 moet gezien de vraag gelezen worden als de teruggave van belastingjaar 2009, uitgekeerd in 2010. Voordat het dure telefoonnummer hieronder wordt gebeld, kan TS eerst eens informeren bij de (gratis) Belastingtelefoon en vragen hoever het proces al is. Kan helderheid geven, met de nadruk op kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik concludeer daarentegen uit de vraag dat de aangifte over 2010 voor 1 april 2011 is ingediend en de daaruit voortvloeiende voorlopige aanslag 2010 in juli 2011 is ontvangen.

Andere antwoorden (1)

Die vraag had ik vorigjaar ook.Weet je wat ik gedaan heb?Ik heb gewoon met de belastingdienst gebeld en dit aan hun gevraagd.Wel eventjes genoteerd wanneer ik gebeld had en met wie ik had gesproken zodat als er problemen kwamen ik kon weten met wie ik had gesproken.
Telefoonnummer is gewoon via 0900-8008 op te vragen (nummerinformatiedienst,bijzonder tariefkosten voor je telefoon).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de belastingdienst of de belastingtelefoon gebeld?
En wat schoot je er mee op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Datiseengoeievraag,
- heb je de belastingdienst of de belastingtelefoon gebeld?

- En wat schoot je er mee op?
KennisDelen
12 jaar geleden
Gewoon even met de belastingdienstbellen: Goed idee => +.