Is een werkgever verplicht alsnog je jaaropgave te versturen wanneer je hem kwijt ben geraakt?

ik wil die van 2007 tm 2010 bij mijn voormalige baas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee is hij niet verplicht,kun je wel verzoeken.

Maar om over de bovengenoemde periodes 2007 t/m 2010 je gegevens te krijgen gebruik maken van IB 60 van de belastingdienst.

Inkomensverklaring

Een inkomensverklaring (ook wel een IB60-verklaring genoemd) is een officiële verklaring van de Belastingdienst met uw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Op een inkomensverklaring staan de volgende gegevens:

uw naam en adres
naam- en adresgegevens van de Belastingdienst
het jaar waarover wij de inkomensverklaring afgeven
uw inkomensgegevens

Deze verklaring kunt u aanvragen bij de BelastingTelefoon.0800-0543

Dus over de jaren die u noemde een IB 60 verklaring bij de belastingdienst aanvragen.

groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, is je werkgever niet verplicht. de jaaropgave is al eens verstrekt nl.
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
nou, werkgever is het niet verplicht, maar als je het aardig vraagt, zijn ze wellicht bereid, om even de computer in te duiken. vragen kan altijd
Als ik me goed herinner staat er op de jaaropgave dat hij maar eenmaal verstrekt wordt.
Dus verplicht is het niet. Ik heb hem ook wel eens opnieuw op moeten vragen, kreeg hem gewoon, was geen probleem toen. Ligt dus aan de meegaandheid van het bedrijf
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Nergenz zomaar van uit gaan, gewoon briefje schrijven naar bedrijf. nee heb je, ja kun je krijgen.
Lukt het niet dan overleggen met belastingdienst wat je nog kunt doen
Nee. Tip: vaak staan de gegevens die je nodig hebt van het betreffende jaar op de laatste loonstrook van dat jaar. Leg je loonstroken maar eens naast elkaar, dan zie je dat alles wordt opgeteld in de overzichtskolom (cumulatief). Zie bron.