Krijg ik nou loonheffingskorting of niet?

hallo,

Het uitzendbureau zegt dat ik loonheffingskorting heb, maar betaal ong %30 belasting.

bruto 560.14 (fiscaal 595.25)
Loonhef 149.05

Kan iemand mij helpen aub?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
per week of per maand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
per week is dit

Het beste antwoord

Als u 560,14 per week bruto verdient, dan zit u op een jaarsalaris waarbij een hogere heffing zit. Het uitzendbureau houdt dus al rekening met u jaarinkomen en draagt het zo ook af.
Ik heb een rekenhulp waarbij u kunt zien wat er afgedragen moet worden. Het klopt wel wat er wordt ingehouden.

http://www.belastingdienst.nl/reken/loonbelasting_premie_volksverzekeringen_arbeidskorting/

Hieronder de tarievenschijven van 2011
1 € 0 t/m € 18.628= 33,00%
2 € 18.629 t/m € 33.436=41,95%
3 € 33.437 t/m € 55.694= 42,00%

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt...

Fijne dag!
Ilona
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is precies goed. Zonder loonheffingskorting is de loonheffing € 217,53, en met loonheffingskorting is die inhouding € 149,05. Zie tabel.
Begin 2012 kun je een proefaangfite maken en kijken of er met de fiscus nog iets te verrekenen is bijvoorbeeld door rente eigen woonhuis of (erg) hoge aftrekbare ziektekosten.