Loonheffingskorting met deze situatie?

Ik heb nu een vaste baan en een vakantiebaan, bij het vaste baantje heb ik loonheffingskorting maar doordat je het maar 1 x mag hebben heb ik nu niet loonheffing op het vakantiebaantje waar ik 3,25 euro per uur verdien, hou ik nu minder dan 3,25 euro over ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De volgende zin is mij niet duidelijk en klopt niet:
"heb ik nu niet loonheffing op het vakantiebaantje waar ik 3,25 euro per uur verdien"
Als je geen loonheffing hebt, is toch netto bijzonder voordelig?

Het beste antwoord

Dat ligt eraan hoeveel je in totaal gaat verdienen. In eerste instantie krijg je minder, omdat de loonheffingskorting niet toepast op het 2e baantje, maar als je de loonheffingskorting niet volledig opmaakt bij de andere baan, kun je volgend jaar dat bedrag via een belastingformulier terug vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, maar aan het eind van het jaar wordt alles bij elkaar opgeteld en krijg je al of niet belastinggeld terug.

Toegevoegd na 59 seconden:
Je kan het zelf het beste belastingaangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij elke baan krijg je loonheffingskorting.
Wat je in principe maar in 1 baan of uitkering mag toepassen is algemene heffingskorting.
Dat is een vorm van heffingskorting, bijna € 2.000 groot.
Feitelijk hangt het er vanaf hoeveel je elk jaar totaal verdient.
Als dat niet meer is dan € 6.400 per jaar hoeft je geen belasting te betalen.
De tijdvaktabellen van de Belastingdienst kunnen dan roet in het eten gooien omdat die er vanuit gaan dat je week- of maandinkomen het hele jaar door hetzelfde blijft.

Voor de rest is de vraag niet duidelijk.