Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb zelf een ww-uitkering en een dochter van 17j - en ik wil iemand helpen met postadres of briefadres.. wat zijn de gevolgen voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad gevolgen voor je hebben als je bv. huursubsidie ontvangt. De belastingdienst gaat er dan van uit dat diegene daadwerkelijk bij jou woont,
haar/zijn inkomen wordt dan bij jouw inkomen opgeteld, zodat jouw inkomen te hoog is voor huurtoeslag, en de belastingdienst de huurtoeslag terug eist. Dan moet jij maar zien te bewijzen dat ze alleen maar haar postadres bij jou heeft!
Dit geldt ook voor kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen als rioolrecht, watergeld enz.

Toegevoegd na 35 minuten:
Dank zij Wyker (zie reacties hieronder) heb ik nog even verder gezocht:

Als degene die je wilt helpen met een postadres géén adres/woonplaats in Nederland heeft, kan hij/zij een briefadres bij de gemeente aanvragen op jouw adres.
"
Gevolgen briefadres voor huidige bewoners
In principe telt iemand die op een briefadres ingeschreven staat, niet mee als bewoner op dat adres. Als u als hoofdbewoner twijfelt over eventuele gevolgen (bijvoorbeeld voor uw uitkering of huurtoeslag), dan kunt u het beste advies inwinnen bij de desbetreffende instantie voordat u toestemming verleent."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was okee!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding