Zorgtoeslag 2010. (zie uitleg)

Ik heb met terugwerkende kracht zorgtoeslag voor 2010 aangevraagd, NADAT ik mijn belastingaangifte voor 2010 had ingediend. Nu kreeg ik van de paashaas een brief van de belastingdienst toeslagen dat het voorlopig is toegewezen en een " x-bedrag " op mijn rekening gestort gaat worden. Wordt dit later weer teruggedraaid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Weet niet of je vader eigenaar is van die haas (Pa's haas), maar als je voor 1 april zorgtoeslag 2010 hebt aangevraagd, dan doe je mee voor zorgtoeslag.
Let wel steeds op of het inkomen voor de zorgtoeslag dat de belastingdienst gaat gebruiken niet (teveel) afwijkt van het jou bekende verzamelinkomen.
Die koppeling wordt niet meteen door de Belastingdienst gelegd, maar later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt een voorlopige toezegging. Dat betekend dat ze wel denken dat je er recht op hebt. Meestal volgt hier heel snel de definitieve toewijzing op. Is meestal meer een formaliteit.
ronron1212
13 jaar geleden
Met dank aan de paashaas lijkt het mij hier te gaan om een voorlopige vaststelling in afwachting van de definitieve beslissing door de Belastingdienst. Slechts in het geval dat de voorlopig vastgestelde Zorgtoeslag te hoog is vastgesteld zal er sprake zijn van een terugbetaling of verrekening. Overigens staat de beslissing op de aangevraagde Zorgtoeslag los van het tijdstip waarop de belastingaangifte over 2010 is ingediend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf: heb je al de def beschikking vd IB van 2009 al gekregen, zo nee, dan kan je het nog aanvragen, zo ja, dan niet maar je kan altijd bezwaar indienen tegen de afwijzing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgtoeslag vraag je niet terug. Die vraag je m.i. aan.
Je kunt zorgtoeslag aanvragen tot 1 april van het volgend jaar. De aanvraag voor 2009 is dus ruim een jaar geleden gesloten.
Overigens vind ik dat dit onderwerp (door het verband met belasting) beter thuishoort in de categorie Financiën en Werk, Financien, Belastingen.
Elke toezegging van de belastingdienst is m.i. *voorlopig*, later krijg je pas de definitieve aanslag, die meestal gelijk is aan het voorlopige bedrag.
Volgens mij was je aangifte 2010 ook voldoende geweest om te weinig ontvangen zorgtoeslag alsnog te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was volgens de vraagsteller nog nooit zorgtoeslag aangevraagd.
Als je dat niet aanvraagt, krijg je het niet, ongeacht de belastingaangifte