Wordt een medische tatoeage vergoed door de zorgverzekeraar?

Wordt een medische tatoeage voor bijvoorbeeld littekens vergoed door de zorgverzekering? En hoe oud moet het litteken minimaal zijn voor een medische tatoeage?

8 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (1)

De vergoedingen voor de huidtherapeut - want zo heet de persoon die medische tatoeages aanbrengt - kunnen (gedeeltelijk) worden vergoed uit het aanvullende pakket van je zorgverzekering. De vergoedingen voor de behandelingen door een huidtherapeut verschillen. Ze zijn afhankelijk van de behandeling en de soort verzekering die jij hebt. Dat zul je bij jouw verzekering moeten navragen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Op http://www.newcreation.be/dermo_inleiding.html wordt aangeraden na het ontstaan van een litteken 12 maanden te wachten voordat overgegaan wordt tot medische tatoeage. Volgens http://www.beautytouchstudio.be/dermopigmentatie.htm kan het mogelijk ook na 6 maanden. De reden: zowel de kleur als de structuur van het littekenweefsel kan de eerste tijd nog enorm veranderen.