welke zorgverzekering vergoedt bijdrage implantaten?

Welke zorgverzekering vergoedt zonder vragenlijst een hoog bedrag voor implantaten?
De meeste stellen voorwaarden zodat je het niet vergoed krijgt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Die aanvullende zorgverzekering zul je niet vinden. Eén van de belangrijkste kenmerken van een verzekering is dat bij aanvang van de overeenkomst er geen duidelijkheid bestaat over dat een uitkering wordt gedaan, wanneer een uitkering wordt gedaan of tot welk bedrag een uitkering wordt gedaan.

Een verzekeraar zal niet het risico willen aangaan veel klanten binnen te halen die hoge kosten gaan maken. Om aanvullende verzekeringen betaalbaar te houden wordt de gezondheidssituatie beoordeeld via vragenformulieren en beoordelingen door medische adviseurs.

Patiënten hebben de laatste vijf jaar meer betaald voor hun aanvullende tandartsverzekering maar kregen minder vergoed. Steeds meer mensen sluiten geen aanvullende en tandartsverzekering meer af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige verzekeringen vergoeden dat gedeeltelijk als je een zeer uitgebreide aanvullende verzekering hebt. Daarvoor hanteren de verzekeraars doorgaans een streng acceptatiebeleid.

Onder bepaalde omstandigheden worden implantaten vergoed uit de basisverzekering.
Er zijn wel strikte voorwaarden aan verbonden.
Zo moet je geheel tandeloos zijn, er moet sprake zijn van een ernstig geslonken kaak en een gewoon gebit lost je probleem niet op.
Je betaalt alleen een eigen bijdrage van €250
In vrijwel alle andere gevallen draai je zelf op voor de kosten.

Zie: