Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn 087 voor telefoonnummers?

Toegevoegd na 10 minuten:
En wat zijn de kosten op jaarbasis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"087 nummers worden door de OPTA gereserveerd voor "persoonlijke-assistentdiensten".Daarmee kan iemand die bereikbaar wil zijn op wisselende nummers een doorschakeling instellen. Het nummer is bestemd voor gebruik door één persoon. Een 087 nummer is niet gebonden aan een geografische locatie."

http://www.extranummer.nl/index.php?fuseaction=home.showPages&pagenr=2dkKEzYg&taal=ned_

Toegevoegd na 7 minuten:
Naar aanleiding van je uitbreiding van de vraag, verwijs ik naar e volgende tekst op dezelfde bron als net:

"Welke tarieven worden gehanteerd?
Extra nummer is gratis voor u. Ook het doorverbinden kost u niets. De beller betaalt een bedrag per seconde. Het tarief bedraagt 30 cent/min met een starttarief van 4,5 cent. U kunt uw Extra Nummer laten doorverbinden naar vaste en mobiele Nederlandse telefoonnummers."

Kortom: Gratis voor jou, de mensen die jou bellen betalen wel meer dan voor een normaal nummer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
DERTIG cent per minuut voor de beller - dat is toch pure afzetterij? Ik vind het al veel als ik DRIE cent per minuut betaal om te kunnen bellen. Die extranummer.nl lijkt een (te) commerciële aanbieder van zulke nummers. Er zijn andere aanbieders die deze nummers voor veel minder geld aanbieden. Overigens heten deze 087-nummers, net als de 085-nummers, "nomadische telefoonnummers". Als je dat intikt als zoekterm, vind je behoorlijk veel informatie over zulke nummers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik vind dat ook pure afzetterij, maar daar ging het in deze vraag niet over :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding