Hoe vraag je aan bedrijf een of je stage mag lopen?

Hoi ik ben romy. En ik moet voor school ene stage lopen. Ik vind dit best lastig om te vragen. Dus moet ik dat bedrijf biinen lopen en iets vragen (maar hoe). Weten jullie het. Alvast thxx

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Je gaat naar het bedrijf, of als je het makkelijker vindt bel je. dan kom je bij de receptie en je vraagt of er iemand van personeelszaken aanwezig is die even tijd voor je heeft, met de reden waarom. dan kunnen er een paar dingen gebeuren: personeelszaken heeft tijd en wil met je praten. Vertel dan de bedoeling en vergeet niet ze te bedanken dat ze tijd hebben genomen voor je. Of ze hebben geen tijd en dan vraag je of er een afspraak gemaakt kan worden. Vergeet ook niet als je langs gaat de persoon van de receptie te bedanken voor hun hulp. Je weet nooit of hen gevraagd wordt naar hun indruk van jou.
Per telefoon werkt het hetzelfde: vraag naar de persoon van personeelszaken, bedank voor de tijd, maak eventueel een afspraak.
Succes, het lijkt eng maar valt wel mee
anneliez
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou sowieso een afspraak maken, zomaar onaangekondigd bij de receptie aankloppen lijkt me geen goed idee. Je overvalt zowel de receptie als HR met zo'n actie.
Beste Romy maak een cv . Met wat gegevens van je zelf . Hou het beperkt . Dan geef duidelijk aan op wat voor school je zit het doel van de stage de periode en uit hoeveel dagen en op welke dagen je stage mag doen . Geef duidelijk aan wat voor stage en is het snuffel , BOL of BBL dat laatste is trouwens geen stage maar een werk leer plek . Maak hier een leuke mail of brief van stuur die naar je favoriete stage adressen . Of bel ze op en vraag en stuur . Maar opsturen of mailen werkt vaak het beste . Het zomaar binnen lopen kan maar de chef is druk (als het goed is ) de receptioniste zegt ik zou het doorgeven . Dus nee zorg dat je direct bij de beslisser op zn bord komt . Of loop langs en probeer met een gesprek binnen te komen maar neem je brief mee en geef die af en zeg dan mag ik over 3 dagen contact op nemen dan zorgt de receptioniste er in eens wel Voor dat het bij de chef komt . Zet daar ook jou mail adres op . Succes Ps Zeg niet ik moet stage lopen maar ik mag dat klinkt iets gemotiveerder