Moet ik alsnog het incasso betalen als deze failliet is verklaard?

Hoi, ik heb een vraag. Een aantal maanden geleden heeft mijn partner een brief ontvangen van BSR incasso. Dit gaat om een zaak van wel 7 jaar geleden. Mijn partner is sinds december beginnen met betalen. Nou lezen we op internet dat BSR failliet is verklaard en niet wordt overgenomen (voorlopig).

Zijn we alsnog verplicht om de betalingen te doen? We twijfelde in het begin al over hun manier van zaken doen, en dat wordt bevestigd nadat ook bekend is geworden dat 2 deurwaarders daar geschorst zijn.
Ik heb net zojuist contact opgenomen met BSR om aan te geven dat we geen betalingen meer doen tot het kantoor overgenomen is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een schuld blijft ten alle tijden staan. Dat het incassobureau failliet gaat heeft daar niets mee te maken. Jij hebt bij hen geen schulden maar bij de schuldeiser die de BSR in de arm heeft genomen. En zij hebben niets te maken met het faillisement van de BSR.
dudemeister
7 jaar geleden
google eens op het failliet en zo kun je de curator benaderen in deze zaak
die kan je ongetwijfeld het juiste antwoord geven

Het beste antwoord

Het maakt niet uit of je wacht of niet.
Je kunt wachten tot de curatoren je een aanmaning sturen of tot er een overname heeft plaatsgevonden. De incassokosten zullen dan wellicht stijgen.
Je zult in ieder geval moeten betalen...
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er wordt nog onderzoek gedaan naar dit incassobureau, zoek internet BSR incasso. Ik denk dat zij eerst maar alles zelf op een rijtje moeten zetten. Er zijn ook veel klachten over hen.
SimonV
7 jaar geleden
Dit staat op zich los van jouw verplichting de openstaande post te betalen. BSR heeft jarenlang duizenden schuldenaren opgelicht. Als je kunt bewijzen dat dit bij jou ook het geval is, kun je natuurlijk een klacht indienen. http://nos.nl/artikel/2153534-schuldenaren-opgelicht-door-deurwaardersbedrijf-bsr.html
ronron1212
7 jaar geleden
Ja betalen moet je je hebt ooit een dienst of product bij iemand gekocht en dat zul je moeten betalen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was een product van €500,- dat verhoogd is naar €1600,-. BSR heeft niet kunnen uitleggen waarom dit zo verhoogd is. In mijn vorige vraag zie je ook staan dat mijn partner in detentie zat en nooit brieven heeft ontvangen noch een dagvaarding. Daar is mij toen uitgelegd dat een goede incassobureau wel degelijk weet of je in detentie zit ja of nee, waar ze de brieven naar toe hebben kunnen sturen.
SimonV
7 jaar geleden
Ik neem aan dat je op basis van het antwoord op die vraag al bezwaar hebt aangetekend? Voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-niet-eens-met-incassobureau