Ik heb een wajong uitkering. ik wil een stacaravan kopen en verhuren kan dat ?

ik wil dit doen om dat ik al aardig gespaard heb en dat ik bijna geen rente meer krijg ik moet ook steeds meer vermogenbelasting betalen .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je die verhuurt heb je weer extra inkomsten, moet je straks wéér extra belasting betalen :lol:

Antwoorden (2)

Ja dat mag bij mijn weten wel, een Wajong is geen gewone uitkering als ww of bijstand, maar een voorziening, net als WAO, maar dan voor jongeren. Punt is wel dat de verhuur inkomsten belast zijn over dat wat je meer dan, ik meen, 425 euro per maand netto vangt. Je wordt nog steeds aangeslagen in box 3 omdat het een vakantiewoning/ tweede woning betreft. Dus je moet per saldo boven die aanslag uitkomen qua inkomsten. Met 0 rente tegenwoordig is dat snel gebeurd zou je denken. Maar de hele hype van dan maar een vakantiewoning kopen is ook wel wat link. Hoe wil je de caravan verhuren...en lukt dat wel op de plek waar hij staat e.d.. Staat hij op huurgrond of op een park wat zomaar de huur kan verhogen....etc. Wat is de staat van de caravan, wie verhuurt hem voor je, wie houdt hem schoon.
Er zijn zat recreatiewoningen/caravans die leegstaan omdat een retourtje Spanje goedkoper kan uitvallen voor de toerist. Wil je voor langere tijd verhuren let dan op een huurcontract....en inschrijving. Nooit iemand bij je inschrijven op je adres die je niet door en door kent en van weet dat deze geen schulden heeft! Je zal ze de kost geven de ouders die hun kinderen weer in huis hebben (moeten) nemen en beslag door deurwaarders gelegd zien krijgen op hun eigen spullen omdat kindlief of ex-lief zijn schulden niet betalen wil of kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Mag je met een ww uitkering geen caravan kopen dan?
fisbel
7 jaar geleden
In tegenstelling tot wat hierboven wordt geschreven zijn de opbrengsten uit verhuur volledig onbelast. Er is geen maximum waarboven je zou moeten betalen. De stacaravan is immers bezit meetellend voor Box 3. De opbrengsten uit verhuur zijn derhalve vrij, zolang de verhuurder niet op commerciële basis opereert. Bijvoorbeeld door 10 stacaravans te verhuren. Het bedrag van € 425 maximaal per maand betreft waarschijnlijk de kamerverhuurvrijstelling. Een totaal andere situatie: eigen woning / je verhuurt een kamer. De eigen woning is Box 1. Hypotheekrenteaftrek komt niet in gevaar zolang er niet meer huur per maand wordt gevraagd.
Een inkomen is een inkomen. Dit zal dan gekort worden op je uitkering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
fisbel
7 jaar geleden
Een dikke - voor het antwoord.
Gekort worden op de Wajong-uitkering? Hoe komt u daar nou bij? Verhuuropbrengsten zijn toch geen inkomen uit werk? (box 1) Wat dan wel? De verhuuropbrengsten zijn inkomen in Box 3. Dat wil zeggen dat de opbrengst als die op een spaarrekening of andere rekening terechtkomt wordt belast met 1,2% over het vermogen boven het vrijgesteld bedrag. Voor 2016 is het vrijgesteld bedrag € 25.000 p.p. (peildatum steeds per 1 januari) Ter informatie: Ook bij een vermogen van pakweg 1 miljoen wordt er niet gekort op de Wajong-uitkering. DeWajonguitkering staat los van opgebouwd vermogen in Box 3.