Wat kan een werkgever doen wanneer je je niet aan de maand opzegtermijn houd?

Toegevoegd na 15 minuten:
Dan bedoel ik bijvoorbeeld een boete

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is sprake van een 'onrechtmatige daad'; de werkgever kan dan schadevergoeding eisen. Als de werkgever je moet vervangen door een dure uitzendkracht, kan de schade aardig oplopen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat inprincipe maar om zo'n 2x 3uur per week, van een uitzendkracht zal in dit geval geen sprake zijn
TurfGraver
7 jaar geleden
Waarom niet? Je kunt ook iemand voor 2x 3uur inhuren? Verder is het niet 'netjes' van je, dus deze werkgever als referentie opgeven zou ik niet aan beginnen...
tinus1969
7 jaar geleden
@bd36, dat doet niets aan het feit dat er in principe schade kan zijn, en dus schadevergoeding geeist kan worden.
De vraag is idd, of elke werkgever het zover laat komen. maar het is niet netjes en het kan in principe aardig wat gedoe opleveren. De vraag is dus; waarom zou je dit willen doen?