Als de opnamelimiet bij de bank €1200,- per dag (of per keer) is kan men dan op één dag 4 x €1200,- over laten boeken t.g.v. dezelfde rekening?

Men kan per keer hoogstens € 1200,00 over laten boeken. Toch is er op één dag vier maal € 1200,-- overgeboekt t.g.v. een en dezelfde rekening.
Niet één keer, maar twee keer in dezelfde maand.
Als dat kan heeft het stellen van een limiet dan zin?

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, het is bij de bank een overboekingslimiet van een penningmeester. Stel hij kan maar bv
€ 1500,- per keer overboeken. Wat heeft deze limiet voor zin als hij dat 4x kan doen op dezelfde dag, zelfs binnen het half uur t.g.v. dezelfde rekening?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus wat heeft zo'n limiet voor zin? Binnen de kortst mogelijke tijd is dan toch de hele rekening leeg?
Thecis
7 jaar geleden
@JoanDArc
Het gaat wel tegen dat er per ongeluk een verkeerde overboeking gedaan wordt (15.000 ipv 1500 euro bijvoorbeeld).
Helaas is het zo, zelfs met een opnamelimiet (weet dat het over een overboekingslimiet gaat) dat je dat vaak 1-malig kan verhogen waardoor je meer kan overmaken / uit de muur kan halen. Maar dit zijn bewuste acties. Iemand tegen houden is lastig als diegene eenmaal controle heeft. Je kan wel vrij gemakkelijk aantonen dat het moedwillig is geweest.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis, er is op één dag binnen een half uur meerdere malen naar dezelfde persoon een overboeking gedaan. Het is niet éénmalig verhoogd, er is gewoon meerdere malen in korte tijd naar dezelfde persoon geboekt.
Vraag is dus, wat heeft instellen van limiet voor zin?
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/limiet-overboeking-wijzigen/

Antwoorden (1)

Opnamelimiet houdt in, dat je per dag max. € 1200,- uit de muur kunt trekken, of aan het loket opnemen. Dit is een soort van beveiliging, dat wanneer jij je pas kwijt raakt, de "eerlijk vinder" niet je hele rekening kan plunderen.
Overboeken heeft daar niets mee te maken, dat kan vele malen meer zijn.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry, jc54, heb in de haast verkeerde omschrijving genoemd.
Het gaat om een overboekingslimiet per keer.
Ik heb niet gecontroleerd of het per overboeking was of per dag.
Wat heeft zo'n limiet voor zin, binnen een uur is de hele rekening leeg.
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/limiet-overboeking-wijzigen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat maakt mij wel iets wijzer. Er is een daglimiet ingesteld door de bank en toch kan men meerdere keren op dezelfde dag de limiet overboeken op één en dezelfde (privé)-rekening.
"Het gaat dus om de extra toevoeging "dag".
Het instellen van een "daglimiet" lijkt mij dan zinloos.