Wat heeft het verzetten van de klok tot gevolg voor het het salaris?

Stel: ik werk op uurbasis (bijv. als uitzendkracht) in de nacht van zaterdag op zondag in het weekend dat de klok wordt verzet. Mijn dienst duurt van 22.00 uur tot 06.00. Hoeveel uur krijg ik dan betaald?

Met andere woorden: wordt er rekening gehouden met het verzetten van de klok (waar ik zelf verder geen invloed op heb) in mijn salaris?

Dezelfde kwestie speelt natuurlijk ook bij het gaan van zomertijd naar wintertijd.

Computoon
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen dat je 7 uur uitbetaald krijgt, je bent immers zeven uur aan het werk geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Beide antwoorden waren goed maar omdat aan dit antwoord ook een bron met mogelijkheden was toegevoegd kies ik dit als 'beste antwoord'.

Andere antwoorden (1)

De klok gaat het in het VOORjaar VOORuit dus om 2 uur wordt het opeens 3 uur.

De meeste werkgevers houden hier geen rekening mee, gevalletje pech in de herfst en geluk in de lente. Als ze er wel rekening mee houden krijg je dus in het voorjaar een uur minder uitbetaald, dus 7 uur in jouw geval en in het najaar een uur extra, dus 9 uur in jouw geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je uren worden geschreven, je krijgt betaald voor het aantal uren dat je gewerkt hebt en niet van 22.00 uur tot 6.00 uur, er wordt ook in de nachten dat de klok verzet wordt gewoon uitbetaald voor de gewerkte uren. Dus in de nacht van zaterdag op zondag krijg je in dit geval 7 uur uitbetaald, je werkgever is verplicht om het aantal uren dat gewerkt is uit te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle heeft gelijk want volgens de tijd klok heb je ingelogd om 10 tot 6 dus 8 uur dat er een uur word overgeslagen kent de software niet het kost meer om dat goed te krijgen in de administratie dan dat de uren kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crea; er zijn gewoon bedrijven die dit weekend 8 uur uitbetalen en in de herfst ook. Of het nog zo is weet ik niet maar mijn broer werkte bij de politie en zo werkte het daar. Je kreeg wel de kans om het weekend in voor- en najaar te draaien, iig de eerste keus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deaal, niet iedereen klokt in en uit op zn werk he.