Heeft de eigenaar van een kinderdagverblijf die zijn eigen kinderen in het kinderdagverblijf opvangt, recht op kinderopvangtoeslag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Als alles netjes volgens de regels gaat wel, dus de eigenaar betaalt het kdv en alles wordt keurig opgegeven voor de toeslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de rechtsvorm van het kinderdagverblijf hierbij dan nog van belang? Dus bijv. eenmanszaak of BV?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een eenmanszaak is geen kinderdagverblijf, dan gaat het om een gastouder en die kan niet haar eigen kinderen opvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou een (kleinschalig) kinderdagverblijf geen eenmanszaak kunnen zijn dan volgens jou? Het betreffende kinderdagverblijf is nl. wel als eenmanszaak ingeschreven bij de KVK en ook als kinderdagverblijf goedgekeurd door GGD en gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je maar 4 kinderen (even uit mijn hoofd maar zo was dat zeker een paar jaar geleden) mag opvangen als gastouder. Hoe wil je dat gaan doen als je een kdv hebt? Vier kinderen opvangen en zelf misschien 4 kinderen hebben en dan jezelf betalen voor het opvangen van je eigen kinderen en jezelf de rekening sturen voor het opvangen van je eigen kinderen? Noway.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aantal toegestane kindplaatsen is al jaren verschillend voor gastouders en kinderdagverblijven. De persoon in kwestie is kinderdagverblijf geworden omdat ze zo meer kinderen mocht opvangen. Maar goed, je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een kinderdagverblijf geen eenmanszaak zou kunnen zijn. Het aantal kindplaatsen is hiervoor in elk geval niet bepalend en tevens maak je niet duidelijk waarom het bij een Besloten Vennootschap wél mogelijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat verder niet Tommy dus daar kan ik geen antwoord op geven (BV). Of je alleen een kdv mag beginnen vraag ik me af, je hebt geen vervanging, en er is nog steeds een max aantal kinderen op 1 persoon Verder zit je dus eventueel met je eigen kinderen (daar ging de vraag over, je mag ook als gastouder je eigen kinderen niet opvangen en daar gaf ik antwoord op). Ik weet het antwoord op de vraag, niet op al jouw vragen helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kinderdagverblijf kan best een eenmanszaak zijn. Een eenmanszaak kan ook personeel in dienst hebben. Een zzp-er is een zelfstandige zonder personeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk wijdan, nu zie ik waarom we om elkaar heen praatten, een eenmanszaak kan wel personeel hebben natuurlijk, er is alleen maar 1 eigenaar en die zou inderdaad op een legale manier kinderopvangtoeslag KUNNEN ontvangen.
Als de eigenaar aan de voorwaarden voldoet, is er niks aan de hand, voor de voorwaarden zie www.toeslagen.nl