Belastingdienst zakelijk - Kan je de ingevulde aangifte via de ondernemers belasting pagina opnieuw opslaan en afdrukken?

Hallo,
Ik heb gisteren mijn aangifte gedaan en hierbij is het document niet opgeslagen. Graag zou ik het aangifte formulier wel nog opslaan en uitprinten zodat ik deze kan meenemen in de boekhouding.

Ik weet echter niet waar ik het document nu nog kan downloaden.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
34.3K

Antwoorden (2)

Ga naar mijn belastingdienst en maak een inlog aan met digid dan kan je onder documenten je aangifte vinden en downloaden.

Toegevoegd na 1 uur:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/home
ronron1212
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Er is al aangifte gedaan, dus een nieuwe inlog aanmaken is onzin. Die is er al. Als ondernemer moet je inloggen als ondernemer. (Voor de omzetbelasting kan dat NIET met DigiD, maar alleen met speciale inloggegevens voor ondernemers). Daar vind je dan inderdaad een overzicht van openstaande aangiftes (die je nog moet invullen en insturen) en een overzicht van reeds gedane aangiftes van de afgelopen jaren. Daar kun je het document openen, bekijken en alsnog opslaan als pdf, bewaren, printen etc. Het zijn 2 gescheiden systemen. Inloggen op het ene systeem dan kun je dus niet de documenten vinden uit het andere systeem.
ronron1212
7 jaar geleden
@Inekez1 je hoeft voor aangifte geen moeite te doen die kan je gewoon doen en inloggen met je digid. Maar voor de pagina mijn belastingdienst moet je je wel weer eerst aanmelden.
Inekez1
6 jaar geleden
@ronron, Inloggen met DigiD is alleen voor inkomstenbelasting. Voor omzetbelasting (voor ondernemers) kan dit niet en moet je apart inloggen op een ander deel van de website en dat kan dus niet met DigiD.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi CDisign, heb jij gebeld en wat is het antwoord? Ik heb hetzelfde probleem.
Groet,
Mieke
Ja, dat kan.
Als je voor de aangifte hebt ingelogd via 'inloggen voor ondernemers' dan moet je dat ook nu weer doen.

Daar vind je dan een overzicht van openstaande aangiftes (die je nog moet invullen en insturen, tenzij je alles voor deze periode al gedaan hebt) en onder een ander kopje een overzicht van reeds gedane aangiftes van de afgelopen jaren. Daar kun je het document openen, bekijken en alsnog opslaan als pdf, bewaren, printen etc.

Uit je vraag blijkt niet duidelijk om welke aangifte het gaat. Voor de omzetbelasting moet je inloggen-voor-ondernemers. Voor de inkomstenbelasting moet je inloggen-op-mijn-belastingdienst.

Het zijn 2 gescheiden systemen. Inloggen op het ene systeem dan kun je dus niet de documenten vinden uit het andere systeem.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is inderdaad via het platform voor ondernemers en betreft dus de omzetbelasting. Echter heb ik geen enkele toegang tot de reeds ingevulde documenten. "Daar vind je dan een overzicht van openstaande aangiftes (die je nog moet invullen en insturen, tenzij je alles voor deze periode al gedaan hebt) en onder een ander kopje een overzicht van reeds gedane aangiftes van de afgelopen jaren. Daar kun je het document openen, bekijken en alsnog opslaan als pdf, bewaren, printen etc." Ik kan deze documenten niet openen, er is geen enkele link, enkel platte tekst. Zowel bij het kopje actueel, overzicht, ingezonden en betalingskenmerk. Nergens kan ik doorklikken naar een document.
Inekez1
6 jaar geleden
Ik heb het net zelf geprobeerd en het kan inderdaad niet. Ik meen mij te herinneren dat dat vroeger altijd wel kon, maar ik kan in de war zijn met de inkomstenbelasting. Tot 2015 zaten die ook onder de inlog-voor-ondernemers, en de aangiften inkomstenbelasting van 2012, 2013 en 2014 kan ik nu nog wel aanklikken en openen. De aangiftes omzetbelasting inderdaad niet. Geen idee waarom dat zo is, technisch gezien moet dat natuurlijk een heel eenvoudig iets zijn. Een digitale btw-aangifte is namelijk veel eenvoudiger dan een digitale aangifte inkomstenbelasting. Het beste kun je denk ik dan maar gewoon even bellen met de belastingdienst om te vragen hoe je nu alsnog aan een pdf-je of papieren afschrift van je aangifte kunt komen. En anders gewoon wachten op de aanslag, daarop staan ook al je ingevulde gegevens.
ronron1212
6 jaar geleden
@Inekez1 waar staat dat het om de btw gaat?
De btw aangifte kan je zo opnieuw inzien
Inekez1
6 jaar geleden
@ronron. In de eerste zin van de eerste reactie van CDesign staat dat het gaat om omzetbelasting. En nee, dat kun je dus niet opnieuw inzien. Tenminste, ik niet toen ik zelf vanavond op mijn account inlogde om het te proberen en vraagsteller blijkbaar ook niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ook niet hoor, de tekst is daar enkel tekst en geen link naar de gedane aangifte
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor jullie antwoorden, ik zal maar even gaan bellen :)