wat is de perfecte uurloon als zzp-er om te concureren met uitzend- en bemiddelingbureaus ?

ik ben verzorgende IG en werk als ZZP-er. Momenteel kom ik aan werk via bemiddelingsbureaus. Ik zou graag willen weten wat zij declareren, zodat ik een offerte kan opmaken. Misschien dat instellingen en organisaties dan overstag zullen gaan om mijn mij persoonlijk afspraken te maken. Hier zitten zoveel andere voordelen aan. Bijvoorbeeld: een bemiddelde kracht is lastig feedback te geven. Mocht de instelling met mij persoonlijk afspraken maken kan zij ook mij makkelijk feedback geven. de lijn tussen haar en de werkende kracht is erg kort. Ook hierdoor kan zij continuïteit in de zorg voor haar cliënten bieden. Mocht de instelling denken aan wat een nadeel kan zijn het ziekmelden als voorbeeld nemen. Ik zeg u; ook ik als ZZP-er die bemiddeld is kan mij ziekmelden. Wat gelukkig niet tot nauwelijks voorkomt. De vervanging van mij zal zij dan op de zelfde manier oppakken als dat ik als bemiddeld ZZP-er ingehuurd ben. Ik hoop dat iemand mij aan deze informatie kan en wil helpen. Misschien dat u over nog meer informatie beschikt die voor mij relevant is, ik sta hier voor open. Alvast vriendelijk bedankt. Groet Angela

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Als je al bemiddeld wordt als zzp-er dan heb je toch een uurloon? Het bemiddelingsbureau vraag al meer voor je dan jij krijgt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Let op dat je een mogelijk concurrentiebeding in je contract met een tussenbureau niet schendt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Robo:
Concurrentiebeding met een zp’er. Mag het eigenlijk wel?
Een concurrentiebeding met een zelfstandig ondernemer, een raar fenomeen. Het woord zegt het al; zelfstandig. Die moet je niet willen binden. Naast dat ik er vanuit mijn ondernemersgeest op tegen ben, vraag ik me ook af: mag het eigenlijk wel? Deze vraag kwam onlangs weer eens boven tafel door een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, waarbij een concurrentiebeding in een tijdelijk arbeidscontract van een medewerker met een detacheerder nietig verklaard werd. Hoewel de uitspraak op een aantal punten niet te vergelijken is met de bemiddelaar-zp’er-relatie, het ging immers om een medewerker-werkgever-relatie, zette het me wel aan het denken. De rechter gebruikte een strikte interpretatie van de nieuwe Wet Werk en Zekerheid die sinds 1 juli 2015 van toepassing is. In die wet is het uitgangspunt dat een concurrentiebeding alleen rechtsgeldig is in combinatie met een vaste aanstelling. Dus niet bij een tijdelijk contract. En wat voor contract heeft een bemiddelaar met een zp’er? Juist, een tijdelijk contract.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.ondernemersfacts.nl/index.php/bemiddelingsbureaus-zorgen-beter-voor-zichzelf-dan-voor-zzpers/ https://www.sprout.nl/artikel/zzp/zzp%E2%80%99er-voor-werk-naar-bemiddelaar
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank, heel erg veel dank voor dese informatie. Ik ben er blij mee

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de uren dat je werkt. Overdag is minder waardevol dan 's nachts of op zondag.
Dat moet je differentiëren. Als je overdag onder de €35,- per uur blijft ben je als ZZP-Vigger goedkoper dan een detachering.
Als ze je in noodgevallen oproepen kun je ook een noodtarief vragen wat natuurlijk veel hoger is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een verzorgende rekent ongeveer 30 euro per uur. Vaak zijn de uurlonen via een bemiddeling lager (20 euro). Vandaar dat veel organisaties met zo'n organisatie samenwerken, ook om administratieve en organisatorische redenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie en het mee denken. Ik heb documenten van de overheid gezien dat ik als verzorgende ig tussen de 35 en 40 euro per uur mag vragrn/verdienen. Waarom ik minder verdien bij een buro is omdat zij hier 10 euro per uur van zelf houden. Zij vragen de instelling de volle pond. Ik denk dat het zo werkt.